Jo kolmas kerta peräkkäin, kun Nokia saavutti ykkösaseman Intian luotetuimpana brändinä.
Nokia säilytti paikkansa kolmatta vuotta peräkkäin Intian
luotetuimpana brändinä tutkimusyritys Trust Research Advisory
vuosittaisen
bränditutkimuksen mukaan. Nokian kilpailija Samsung oli maan toiseksi luotetuin brändi ja
Sony kolmas. Yllätyksenä neljänneksi kiipesi saksalainen automerkki
BMW, joka nousi peräti kaksikymmentä pykälää viime vuodesta. Intialainen monialayritys Tata puolestaan putosi viime vuoden kakkospallilta viidennelle sijalle. Intialaiset kaupanjätit
kuten Godrej ja Reliance pitivät pintansa myös tänäkin vuonna, sijoittuen top kymmeneenn. Raportti kattaa noin 11 000 Intian tunnetuinta brändiä ja siihen haastateltiin yli 2500 vaikuttajahahmoa. Tutkimuksessa kysyttiin brändin kilpailukyvystä, kunnioituksesta, sen vastuullisuudesta sekä yrityksen imagon empaattisuutta.
Nokian vahvuus Intiassa on halpapuhelimissa, jossa suomalaisfirmalla on maassa markkinajohtajuus. Intialaisten mielestä Nokian brändiin voi luottaa puhelimen
ostopäätöstä tehdessä. Lisäksi Nokialla on tunnettu ja laaja
jälleenmyyjien
verkosto maassa.
Lähde: Kauppalehti
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kirjoita kommenttisi tähän...