keskiviikko 30. tammikuuta 2013

Nokia luotetuin Intiassa

Jo kolmas kerta peräkkäin, kun Nokia saavutti ykkösaseman Intian luotetuimpana brändinä.
Nokia säilytti paikkansa kolmatta vuotta peräkkäin Intian luotetuimpana brändinä tutkimusyritys Trust Research Advisory vuosittaisen bränditutkimuksen mukaan. Nokian kilpailija Samsung oli maan toiseksi luotetuin brändi ja Sony kolmas. Yllätyksenä neljänneksi kiipesi saksalainen automerkki BMW, joka nousi peräti kaksikymmentä pykälää viime vuodesta. Intialainen monialayritys Tata puolestaan putosi viime vuoden kakkospallilta viidennelle sijalle. Intialaiset kaupanjätit kuten Godrej ja Reliance pitivät pintansa myös tänäkin vuonna, sijoittuen top kymmeneenn. Raportti kattaa noin 11 000 Intian tunnetuinta brändiä ja siihen haastateltiin yli 2500 vaikuttajahahmoa. Tutkimuksessa kysyttiin brändin kilpailukyvystä, kunnioituksesta, sen vastuullisuudesta sekä yrityksen imagon empaattisuutta. Nokian vahvuus Intiassa on halpapuhelimissa, jossa suomalaisfirmalla on maassa markkinajohtajuus. Intialaisten mielestä Nokian brändiin voi luottaa puhelimen ostopäätöstä tehdessä. Lisäksi Nokialla on tunnettu ja laaja jälleenmyyjien verkosto maassa.

Lähde: Kauppalehti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoita kommenttisi tähän...