Maailman suurin yhteisömedia Facebook alkaa maksaa käyttäjilleen
mainosten katsomisesta ja lukemisesta. Isoihin tienesteihin pääsy
edellyttää kuitenkin melko aktiivista mainosten lukua, sillä korvaus
on 10 senttiä katsotulta mainokselta. Asiasta kertoo sosiaalisen
median uutissivusto Mashable. Käytännössä maksu suoritetaan
Facebookin niin sanotulla omalla virtuaalivaluutalla eli Facebook
Creditillä. Näillä virtuaalirahoilla voi Facebookissa maksaa
suoritetut ostokset. Muutama viikko sitten Facebook laajensi
Credit-ohjelmaansa siten, että kuluttajat voivat käyttää pääosin
pelien pelaamisesta keräämällään Facebook-valuutalla myös
oikeita tuotteita, ei vain virtuaalitavaroita. Facebook puolestaan
nappaa jokaisesta luotosta tai virtuaalikolikosta Facebook
30 prosentin palkkion. Mainokset, joiden katsomisesta maksetaan,
ovat pääsääntöisesti pelimainoksia. -Suosimme enemmänkin
”brändättyä viihdettä kuin perinteisiä mainoksia, jotka
Facebook-käyttäjät haluavat katsoa ja jakaa mahdollisesti
Facebook-ystäviensä kanssa”, sanoo sosiaalisen median ja
mainonnan jakelusivuston Sharethrough’n toimitusjohtaja
Dan Greenberg. Uusi toimintatapa pyrkii parantamaan Facebookin
alhaista mainosten katseluastetta.
Lähde: Kauppalehti
mainosten katsomisesta ja lukemisesta. Isoihin tienesteihin pääsy
edellyttää kuitenkin melko aktiivista mainosten lukua, sillä korvaus
on 10 senttiä katsotulta mainokselta. Asiasta kertoo sosiaalisen
median uutissivusto Mashable. Käytännössä maksu suoritetaan
Facebookin niin sanotulla omalla virtuaalivaluutalla eli Facebook
Creditillä. Näillä virtuaalirahoilla voi Facebookissa maksaa
suoritetut ostokset. Muutama viikko sitten Facebook laajensi
Credit-ohjelmaansa siten, että kuluttajat voivat käyttää pääosin
pelien pelaamisesta keräämällään Facebook-valuutalla myös
oikeita tuotteita, ei vain virtuaalitavaroita. Facebook puolestaan
nappaa jokaisesta luotosta tai virtuaalikolikosta Facebook
30 prosentin palkkion. Mainokset, joiden katsomisesta maksetaan,
ovat pääsääntöisesti pelimainoksia. -Suosimme enemmänkin
”brändättyä viihdettä kuin perinteisiä mainoksia, jotka
Facebook-käyttäjät haluavat katsoa ja jakaa mahdollisesti
Facebook-ystäviensä kanssa”, sanoo sosiaalisen median ja
mainonnan jakelusivuston Sharethrough’n toimitusjohtaja
Dan Greenberg. Uusi toimintatapa pyrkii parantamaan Facebookin
alhaista mainosten katseluastetta.
Lähde: Kauppalehti
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kirjoita kommenttisi tähän...