torstai 16. syyskuuta 2010

Nokia taistelee kymmenen arvokkaimman brändin joukossa

Nokian sijoitus maailman arvokkaimpien brändien listalla tipahti kolmella pykälällä sijalle kahdeksan Interbrandin vertailussa.
Nokian brändin arvo laski 29,5 miljardiin dollariin vuodentakaisesta 35 miljardista dollarista.
Interbrandin tekemät brändien arvorankkaukset perustuvat viiteen kriteeriin. Yhtenä kriteerinä on yhtiön markkina-arvo. Nokian markkina-arvo on tällä hetkellä vajaat 29 miljardia dollaria.
Kärkikymmenikössä sijoitus laski Nokian lisäksi vain General Electricillä, jonka sijoitus laski sijalta neljä sijalle viisi. GE:n brändin arvo oli 43 miljardia dollaria.
Maailman arvostetuin brändi on vuodesta toiseen Coca Cola. Sen brändin arvo nousi vuodentakaisesta 68,7 miljardista dollarista 70,5 miljardiin dollariin, eli kahdella prosentilla. Toiseksi arvokkain brändi oli IBM. Sen arvo nousi kahdeksan prosenttia 64,7 miljardiin dollariin. Kolmannella sijalla on Microsoft 60,9 miljardin dollarin arvoisella brändillä.
Googlen brändin arvo nousi kohisten sijalta seitsemän sijalle neljä. Sen arvo nousi rankkauksessa 32 miljardista dollarista 33,6 miljardiin dollariin.
Ensimmäinen ruotsalaisyhtiö listalla on Hennes &; Mauritz, joka piti sijoituksensa 21. sijalla arvolla 16,1 miljardia dollaria. H&;M on esimerkiksi korkeammalla kuin Nike, jonka sijoitus on 25.Toinen ruotsalaisyhtiö sadan arvokkaimman listalla on IKEA, jonka brändi arvostetaan Interbrandin mukaan sijalle 28. IKEA:n brändin arvo on 12,5 miljardia dollaria.

Lähde: KL.fi



Brändien top 100




Virallinen interbrandin sivu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoita kommenttisi tähän...