Laitteet ottavat vastaan asiakkaan tilauksen, viihdyttävät ruoanvalmistuksen ajan
ja rahastavat ruokailun jälkeen. Ravintola-alalla puuhataan tablet-tietokoneiden
hyödyntämistä asiakkaan palvelemisessa. Tablet-laitteen työnkuva jäljittelee
tarjoilijan tehtäviä: tilausten vastaanottaminen ja maksaminen unohtamatta huolenpitoa
asiakkaan viihtyvyydestä. CNN uutisoi yhdysvaltalaisesta E la Carte -yrityksestä,
joka ilmoitti tiistaina keränneensä sijoittajilta miljoona dollaria. Yhtiö aikoo
lähiaikoina julkistaa tablet-tarjoilijat 20 ravintolassa Yhdysvaltain länsirannikolla.
E la Cartella kerrotaan olevan myös sopimus suuren ravintolaketjun kanssa.
Toimitusjohtaja Rajat Surin mukaan pilottikokeilu vietiin läpi kuudessa ravintolassa.
Tablet-tarjoilija tuotti ravintolalle 10-12 prosenttia enemmän rahaa verrattuna niihin
pöytiin, jossa ei ollut laitetta. Erityisesti alkuruokien menekki nousi, kun
asiakkaiden ei tarvinnut odottaa ilmielävää tarjoilijaa. Laitteen kerrotaan
mahdollistavan myös suoran kommunikoinnin keittiön kanssa. Lisäksi mukana
on pelejä ja laskin juomarahaa varten. Kuitin lisäksi tablet tarjoaa asiakkaalle
kanta-asiakkuutta. Lisäksi kehitteillä on versio, jossa tekoäly osaisi ehdottaa
ruoalle sopivaa viiniä. Applen iPadia on yritetty hyödyntää useissa ravintoloissa,
mutta ongelmana on CNN:n mukaan laitteen hinta ja se, ettei jokaisella
asiakkaalla ole kyseistä älypuhelinta.
Lähde: Kauppalehti
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kirjoita kommenttisi tähän...